آموزش نکات دروازه بانی

در اینجا بنده سعی میکنم تا جایی که بتوانم به دروازه بان های کشورم اطلاعات مفیدی بدهم و بتوانم کمکی هرچند کوچکی کرده باشم

آموزش نکات دروازه بانی

در اینجا بنده سعی میکنم تا جایی که بتوانم به دروازه بان های کشورم اطلاعات مفیدی بدهم و بتوانم کمکی هرچند کوچکی کرده باشم

پرتاب با دست

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۲۲ ب.ظ

در پرتاب دست 3 شکل اصلی وجود دارد:

1.پرتاب غلتشی: برای فاصله کمتراز 8 متر و در حالی که هیچ حریفی نزدیک یار نیست استفاده می شود.استفاده از این شیوه در زمین های گلی و ناهموار مناسب نیست.برای پرتاب غلتشی حرکت را از پشت بازو آغاز کنید،کاملا به سمت پایی خم شوید،پای جلوی شما باید در مسیر پرتاب باشد.دستتان را به سرعت به سمت جلو برگردانید و توپ رادر آخرین لحظه رها کنید و روی زمین بغلتانید.

 

2.پرتاب نیزه ای: از پرتاب نیزه ای برای فاصله حداکثر 15 متری استفاده می شود.این نوع پرتاب باید سریع به هدف زده شود.سعی کنید توپ را خیلی بالا پرتاب نکنید.دست پرتاب کننده را به پشت خم کنید و توپ را تا نزدیک شانه بالا بیاورید،دست دیگر را به هدف نشانه گیری کنید وپای جلو را در همان مسیر قرار دهید.کمی زانو را خم کنید تا بتوانید توپ را پایین نگه داشته رها کنید.دست پرتاب کننده را به سرعت روبه جلو حرکت دهید وتوپ را رها کنید.ضربه آهسته مچ دست در لحظه آخر به توپ باعث می شود توپ در ارتفاع پایین ارسال شود.

 

3.پرتاب بالای دست: این نوع پرتاب برای بیش از 15 متر استفاده می شود.پرتاب بالای دست این امکان را به شما می دهد که توپ را با سرعت و قدرت یک ضربه ی پا به هدف برسانید.شما به وسیله ی این پرتاب پس از حمله حریف می توانید به خوبی یک ضد حمله بسازید؛و تیم حریف را از حمله به دفاع وادارکنید.

برای این پرتاب باید دستتان راپشت بدنتان بیاورید و مستقیم نگه دارید و بادست دیگر نشانه گیری کنید،پای جلو را در مسیرهدف قرار دهید و سپس با سرعت و قدرت دست پرتاب کننده را به طرف بالای شانه بچرخانید.وزنتان را روی پای جلو بیندازید و به توپ ارتفاع دهید.زمانی که دستتان در بالاترین نقطه است توپ رارها کنید.

نکاتی در مورد پرتاب ها:

1.یک پرتاب به موقع و درست می تواند سرنوشت تیم را به کلی تغییر دهد و شما رادروضعیت بهتری قرار دهد.

2.شما با یک پرتاب می توانید مسیر بازی را از زمانی که هنو تیم حریف در منطقه دفاعی شما است تغییر دهید.پرتاب سریع پس از حمله خنثی شده حریف امکان گل زنی را بیشتر می کند.

3.گر تیم حریف دارای یاران بلند قد است پرتاب های زمینی و پایین بهتر از پرتاب های هوایی هستند.

4.زمانی که تیم شما قدرتمند تر از حریف است پرتاب دست خیلی بهتر و موثر تر از ضربه پا است،چراکه ضربه های دست بهترکنترل می شوند.

5.ضربه با دست بهتر از ضربه ضعیف پا است.اگر شما قدرت کافی برای یک ضربه خوب با پا ندارید از ضربه دست استفاده کنید.

6.کنترل ضربه های دست برای یاران شما راحت تر از ضربه پا است.

7.بیشتر پرتاب ها باید به طرف جلو و دو طرف زمین باشند جایی که بازیکنان فضای کافی برای دویدن داشته باشند.

8.پرتاب ها نباید به سمت مرکز شلوغ زمین نشانه گیری شوند.زیرا سخت تر کنترل می شوند.

9.هنگام پرتاب ها نباید توپ را از سمتی که آمده به گردش درآورد.

10.توپ را طوری پرتاب کنید که یار حریف موقعیت تصاحب آن را نداشته باشد.

11.هرگز تحت تاثیر فریادهای بی دلیل درخواست توپ قرار نگیرید و سعی کنید توپ را به کسی که بهترین موقعیت را دارد پاس دهید.

 

خیلی ممنون که تا اینجا مطالعه کردید اگر این متن هم مفید و کاربردی بود برای دوستان خود ارسال کنید تا آنها هم استفاده کنند. برای حمایت از من و مشاهده ی دیگر محتوا های آموزشی و تمرینات،پیج اینستاگرام من armandavari_official را فالو کنید.heart


منتظر نظرات،پیشنهاد و انتقاد هایتان هستم.mail

 

  • arman davari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی